2013年9月23日 星期一

專題人物:ATV前主播自爆7.1劈炮內幕 (《爽報》,23/09/2013)

 吳秀華說自己離職原因,是因高層叫她封口。
 2007年第一次離開亞視,吳秀華在新聞部廠景中留影。受訪者提供圖片
 吳秀華曾要求梁振英給市民承諾,卻被梁粉投訴。
 愛冒險探索的吳秀華,2009年曾到西藏自由行。
 2006年港燈風力發電站啓用儀式,行家為吳秀華拍攝工作照留念。
吳秀華回想施政報告當晚,張震遠還笑她「聽聞你幾辣喎」!

亞視近日正值多事之秋,亂局影響新聞部,元老陸續請辭,其中亞視主播兼副採主吳秀華也被波及。

吳秀華劈炮,就是因為心淡,有高層叫她封口避談敏感的政治新聞,「呢啲留返畀報紙做咪得囉」,言論逐漸被蠶食,新聞部變成如富士康的民工般工作,失去靈魂。

她向《爽報》怒爆亞視新聞部受政治干預而自我審查,最後她在7月1日決定抽身離去的過程,「主播唔只係花瓶,同樣要有思想有內涵判斷是非,乜都唔報得咁仲做嚟做乜?」

記者:羅鈺歡
攝影:鄧振權

吳秀華在2000年9月入職亞視,2007年離開,四年後再回歸。似是故人來,離開前仍記得亞視新聞部工作熱誠,重歸後雖人面依舊,但自己卻變成了陌路人,高層忌諱她,同事也嫌她多事。

剛進入亞視那些年,她仍覺是最美好的年代,「嗰陣只得23歲,仲記得第一次直播喺會展做立法會大選,我冇做大show經驗,竟然唔記得攞稿,仲對住鏡頭話『冇稿㖭』!之後被全行人恥笑,真係好大打擊,但上司伍健強不停鼓勵,叫我唔好因少少挫折就唔做」,她說當時亞視新聞部比現在積極得多。

2007年10月,因病辭職,那次是她第一次離開亞視。之後做過各類公關工作,包括到澳門漁人碼頭替前香港高官鄺其志做公關,又在盧子健的顧問公司工作,主力做公共事務宣傳。世事多變,2011年亞視找她回去做副採主,料不到竟成一場噩夢。

梁粉投訴 採訪臨時被取消

她剛回巢,就遇到新聞部地震,而自己一直奉行的採訪方式,在新的潛規則下,變成了自己的絆腳石,「我返去嗰陣啱啱係錯報江澤民死訊後,內部地震,換咗老闆兼主管,而呢啲人明顯有大陸背景」。這種背景開始發生影響,今年1月的施政報告答問大會後就開始出事,「我當時只係要求特首畀個指標和承諾香港人,而唔係講廢話蹉跎歲月,否則唔再爭取連任」。

平淡的發問,想不到卻觸動了梁粉神經,有人暗地向亞視高層投訴,「上司同我講有人投訴我答問大會中問題唔專業,言詞尖酸刻薄」。投訴後,有關政府事務的活動一概不讓她出席,「2月時新聞處追攞財政預算案出席記者人名,會係我去開,上司亦叫我出席,但到答問會當日,突然冇任何解釋下叫我放假唔使去,上司仲死撐冇人阻撓採訪自由,但就承認係我寸咗啲」,她明查暗訪找真相,結果不出所料,「有位智庫朋友透露,投訴確實係梁粉所為」。她感覺公司文化變得消極,往往避開報道敏感政治新聞,少做少錯,新聞人有我有就算。

新聞被刪剪 即日憤而辭職

她的不滿終於在7.1回歸時爆發,當日梁振英授勳,頒授大紫荊勳章給譚惠珠,「我記得梁競選特首時,譚惠珠任榮譽會長的現代化協會,曾經捐過100百萬畀佢,我就用呢啲公開資料解釋二人關係」,當日早上及午間新聞仍有報道相關內容,但六點新聞後,老闆竟以片段過長為由,刪剪捐錢內容,「嗰段交代片得十幾秒,晚間新聞成45分鐘,根本冇可能唔夠時間」,擺到明被河蟹,還有甚麼好說,她就在當日辭職。

眼見奉行的新聞自由每日被打壓,社會也越來越撕裂,吳秀華感到痛心無奈,「呢兩年喺梁振英領導下嘅香港走向兩個極端,歸邊或者對抗,一係支持一係反對,仲經常發生打鬥吵鬧,咁樣只會撕裂香港,對社會一啲好處都冇」,她沒有意欲倒梁,只強調凡事該有灰色地帶,「倒梁係不設實際,佢唔做,咁邊個做呢?反而要佢對香港人承諾先實際,特首與其日日俾人鬧,點解唔做啲成績畀大家睇!」

人人都說主播只是花瓶,何必如此動真格?她對此完全不認同,「人人都想見到個靚仔靚女報新聞,但唔係人哋叫你做乜嘢就做乜嘢,要有內涵同專業智識判斷」,她說新聞從業員的質素,也同樣影響新聞自由,「如果記者質素低,你根本唔知佢講乜,又點知要爭取乜嘢民主自由呢?呢啲核心價值遲早都冇,所以新聞小花只係小問題,記者嘅心態、能耐同熱誠先係最重要」。

沒有留言:

張貼留言